SELANİK USULÜ BÜRYAN

Bugün sizlerle yöresel bir yemek paylaşmak istiyorum. Ben Rumeliliyim. Sizlere Rumeli usulü Büryan tarifi vermek istiyorum. Ayrıca çevremdeki dostlarım buna öncelik vermem gerektiğini söylediler. Bir yiyen bir daha istiyor.

5-6 kişilik

Malzemeler

1 kg. tavuk wings
1 büyük baş kuru soğan
1 tepeleme çorba kaşığı salça
1 çay bardağı sıvıyağ
tuz,karabiber,kekik
(Ben 2 orta boy küp doğranmış domates ve 2 tane tatlı sivribiber de yakıştırıyorum. Ama annem buna karşı. Kesinlikle domates ve bibersiz tarif vermemi istedi. )
2 su bardağı pirinç


YAPILIŞI

Önce pirinci yıkayıp ıslatın. Pirinç 2 saat kadar suda beklesin. Diğer tarafta tavukları yıkadıktan sonra derin bir tencereye alın. Üzerine yemeklik doğranmış soğanı salçayı isteğinize göre tuz,karabiber ve kekiği ekleyin. (Eğer domates ve biber de koymak istiyorsanız onları da küp doğrayarak ekleyin). Hafif ateşte tavuklar suyunu salıp çekene kadar pişirin. Suyunu çekip cızırdamaya başlayınca yağını ekleyin Harlı ateşte iyice kavurun. 5-10 dakika kadar. Sonra üzerine 5,5 su bardağı su ekleyin. Tavukları haşlanmaya bırakın. Tuzunu kontrol edin.Tavuklar haşlanırken pirinç ıslanmaya devam etsin. Tavuklarla işleminiz 2 saati geçmez geçse de pirinç ıslansın. Ne kadar suda beklerse o kadar iyi olur. Tavuklar haşlanınca altını kapatın. Tavuk parçalarını ayrı bir kaba alın. Elde ettiğiniz tavuk suyunun biraz ılınmasını bekleyin. Pirincinizi 30-35 cm çapındaki tepsiye yayın. Pirincin üzerine tavuk parçalarınızı dizin. Üzerine 5,5 su bardağı ılınmış tavuk suyunuzdan gezdirin. Tepsiyi fırına atın. Pilavınız suyunu çekip pirinçlerin üzeri hafif kabuk bağlayana kadar fırında pişirin. Ben pişirme işlemini davul fırında yapıyorum. Tepsiyi soğuk fırına atıyorum. Sanırım 30 dakikada pişiyor ama siz daha erken vakitte kontrol edin ki pirinçlerin üzeri çok sertleşmesin. Pirinçler aynı tencerede suyunu çeker gibi fırında da suyunu çekiyor. Aynı zamanda tavuk etleri ile beraber kızarıyorlar. Afiyet olsun. (Bu tarifi kırmızı kuşbaşı ya da kemikli etle de yapabilirsiniz.)

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Semra Gökdere dedi ki…
Annemin anne ve baba tarafı Rumeliliydi, yaptığı nefis büryan tarifinizdekinden çok farklıydı; tepsinin çevresine soğanla marine edilen pirinç konur, ortasına kuşbaşı karabiberli tuz eklenmiş et eklenip bir tasla kapatılır, kısık ateşte ya da kuzine üstünde yavaş yavaş 1 saatte pişerdi...Etin bıraktığı suda pişen pilava servis öncesi nane serpilirdi... Domates ve kekik konmazdı...