SELANİK USULÜ PİRİNÇLİ TAVUK

Şimdi size Selanik usulü bir yemek tarifi vereceğim. Bu yemeği annem eskiden ben çocukken yapardı. Sonralarda unuttu. Yemeği tarif ederken başıma gelenleri de anlatayım. Çünkü bu yemeği tamamen çocukluk anılarımı düşünerek yaptım. Malzeme olarak 12 adet parçalanmış tavuk kanadı (wings) kullandım. Önce 1 orta boy kuru soğanı yarım çay bardağı yağda kavurdum. İçine 2 su bardağı yıkanmış süzülmüş pirinci katıp 5-10 dakika kavurdum. Sonra içine 1 çorba kaşığı kekik, tuz, 3 çorba kaşığı salça ekleyip tekrar 5 dakika kadar daha kavurdum. Sonra tavukları içine atıp iyice karıştırdım ve üzerine 7 su bardağı su ekleyip düdüklü tencerede pişirdim. Aslında biraz sulu kalıp pirinçlerin lapa kalması gerekirdi. Ben düdüklü tencerede pişirdiğim için olsa gerek yemek suyunu iyice çekmişti. Bence siz pişirme işlemini normal tencerede pirinçlerin ve tavuğun pişmesini devamlı kontrol ederek gerçekleştirin. Benimkinin görüntüsü biraz katıydı su eklemem gerekti ama tadı çocukluğumdaki gibi nefisti. Bu nedenle siz pişirirken normal tencere kullanın. Hafif sulu lapa bir pilav şeklinde olmalı yemeğiniz. Fotoğraftaki gibi. Ben fotoğraf çekerken yemeğin bir kısmını suyla açarak doğru şeklini görmenizi sağladım. Yemeğiniz piştiğinde böyle olmalı. Bütün suyunu çekmemeli.  Eğer değişik bir pilav, bir yemek denemek istiyorsanız ki biz bunu yemek olarak tüketiyoruz pilav olarak değil, işte size öyle bir yemek, tadı nefis. Afiyet Olsun.

AŞÇININ NOTU : Kişi sayısı belirtmedim. 12 tavuk parçasını paylaştırmanıza bağlı.

Yorumlar