SÜTLÜ MAKARNA

Malzemeler
1 paket makarna (spagetti hariç)
1 su bardağı süt
2 yumurta
2 çorba kaşığı kuru nane

YAPILIŞI

Makarnayı istediğiniz dirilikte haşlayın. (Ben makarnanın suyunu süzmüyorum. Vitaminlerin kaybolmaması için. Suyunu çektiriyorum. Önce 6-7 bardak kaynayan tuzlu suda makarnayı haşlıyorum. Diri kalmışsa biraz daha sıcak su ekleyip istediğim yumuşaklığa gelene kadar haşlayıp suyunu çektiriyorum. Çünkü biz biraz yumuşak makarna seviyoruz. Siz diri seviyorsanız makarnanızı öyle haşlarsınız. Yağını da haşlama sırasında koyuyorum. Fazla yağ kullanmadığım için buna da yarım çay bardağı zeytinyağ koyuyorum.) Eğer makarnayı benim gibi haşlamayacaksanız suyunu süzüp kullanacaksanız bu işlemi yaptıktan sonra makarnanızı tencereye alın. Bir kabın içinde süt, yumurta, nane ve istediğiniz miktarda sıvıyağı çırpıp makarnanıza ekleyin. Harlı ateşte devamlı makarnanızı harmanlayarak malzemelerin bütünleşmesini sağlayın. Makarna sütünü çekip yumurtaların pişmesi gerek. Yağı istediğiniz kadar kullanın dedim çünkü ben yemeklerimde fazla yağ kullanmamaya özen gösteriyorum. Benim kullandığım ölçüde yağ ile makarna biraz yağsız oluyor. Bu yüzden yağ miktarını size bıraktım. Afiyet olsun.


AŞÇININ NOTU: Kişi sayısı 1 paket makarnayı paylaştırmanıza bağlı. Yardımcı yemek olarak yerseniz belki iki öğünde biter. Ana yemek olarak yerseniz bir öğünde de bitebilir.

Yorumlar