AYVA MARMELADI

İşte size kahvaltının vazgeçilmezlerinden bir reçel tarifi:

Malzemeler

3 kg. ayva
2 kg. artı 3 su bardağı toz şeker
(Toplamda 13 su bardağı toz şeker oluyor.)
2 su bardağı su
8-10 damla limon

YAPILIŞI

Ayvayı yıkayıp kabuğunu sebze soyacağı ile soyun. Ayvaları dilimleyip çekirdek ve sap kısımlarını temizleyin. Ayvaları gücünüz yetiyorsa rendeleyin. Benim gücüm yetmediğinden ben rondodan geçirdim. (Fotoğraftaki gibi.) Bütün ayvaları rondodan geçirip derin bir tencereye alın. Üzerine şekeri bölüm bölüm ekleyin. Ben önce 5 bardak şekeri koydum ayvalarla şekeri harmanlayıp geri kalan 8 bardak şekeri ekledim. Yine harmanladım. Tencerenin kapağını kapatıp bir gece buzdolabında beklettim. Ertesi akşam ayvaları şöyle bir harmanlayıp suyunu ekledim. İlk 20 dakika harlı ateşte  kaynattım. Limon suyunu ekleyip ateşi biraz kıstım. Yarım saat daha kaynattım. Ayvalar parlak bir hal aldı. Kıvamını ölçmek için bir kaseye bir miktar marmelat koyup buzlukta soğutun. Soğuyan reçel kaşıkla karıştırdığınızda hafif ağdalaşmış ve kalınlaşmışsa marmeladınız oldu demektir. Soğuduktan sonra kavanozlara koyup buzdolabında saklayabilirsiniz. Afiyet olsun.


AŞÇININ NOTU: Bu malzemelerden 3 kilo 800 gram marmelat çıkıyor.

Yorumlar