HAVUÇLU FIRIN MAKARNA

Malzemeler

1 paket makarna (Spagetti hariç)

2 adet rendelenmiş büyük havuç
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 su bardağı süt
2 çorba kasesi rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz

YAPILIŞI

Makarnayı haşlayın. Ben makarnayı Sütlü Makarna tarifindeki gibi haşladığımdan sosu ayrı bir tavada yapacağım. Teflon bir tavada sıvıyağı kızdırın. İçine rende havuçları ve tuzu atıp 5-10 dakika kavurun. Sonra bu havuçları makarna ile karıştırın. Havuçla karışmış makarnanın içine yumurta, süt ve 1 çorba kasesi rende kaşar peynirini ekleyip hepsini harmanlayın. 25-30 cm. çapında bir tepsinin içine yaydığınız makarnanın üzerine geri kalan peyniri serpin. Önceden ısıtılmış 250 derece fırında 15 dakika kadar üzeri kızarana dek pişrin. Afiyet olsun

AŞÇINNIN NOTU: Kişi sayısı 1 paket makarnayı paylaştırmanıza bağlı. Yardımcı yemek olarak yerseniz belki iki öğünde biter. Ana yemek olarak yerseniz bir öğünde de bitebilir.
Ayrıca yemeği yaparken daha fazla peynir kullanabilirsiniz. Ben kızım da yiyeceğinden yemeği yaparken karabiber kullanmadım. Siz kullanabilirsiniz. Ben yerken karabiber serptim çok yakışıyor. Kolay gelsin.

Yorumlar