PANCAR TURŞUSU

Bugün sizlerle kansızlığa iyi gelen ve çok güçlü antioksidan özelliği olan pancar tariflerimi paylaşacağım. Ben bu mevsimde sıkça pancar tüketmeye çalışıyorum.

Satın aldığım pancar demetinde 2 küçük 1 büyük pancar vardı.
Küçük pancarları yemek için büyük pancarı turşu için kullandım.
 
Pancar Turşusu İçin Malzemeler

1 büyük boy pancar
1-2 diş sarımsak
Yarım çay bardağı sirke
1 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI

Pancarı güzelce yıkayın. Benim pancarım oldukça büyük olduğundan ben ikiye böldüm ve derin ama çok büyükolmayan bir tencereye aldım. Pancarın hizasına kadar su  koydum. Ara sıra bıçak batırıp kontol ederek 20 dakika kadar haşladım. Sakın haşlama sırasında tuz koymayın. Suyu kararıyor. Pancar soğuduktan sonra kabuklarını soyup küp küp doğrayın. Derin ve büyük bir kasenin içinde sarımsakları bir çay kaşığı tuz ile ezin. Pancarları ekleyin. İçine halama suyunu ekleyin. Sirkeyi katın. Harmanlayın. İşte hepsi bu. Afiyet olsun.

Yorumlar