SÜRPRİZ KURABİYE

Malzemeler

Hamuru için:

Yarım paket eritilmiş margarin
Yarım su bardağı sıvıyağ
3,5 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
3 çorba kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu

Kreması için:

1,5 su bardağı süt
1,5 çorba kaşığı mısır nişastası
5 çorba kaşığı toz şeker ( Nesquik kullanırsanız şekeri azaltıp 2 kaşık kullanın)
 2 çorba kaşığı kakao (Ben bu sefer çilekli nesquik tozu kullandım)

YAPILIŞI

Krema için süt hariç bütün malzemeyi bir tencereye alın. Azar azar sütü ekleyerek karıştırarak koyu muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Pişen kremayı soğumaya bırakın. Pudra şekerinin yarısı ve diğer malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur haline gelene kadar yoğurun. Hamuru 10 dakika dinlendirin. Hamurdan parçalar koparıp un serpilmiş bir zeminde çok ince olmayacak şekilde yuvarlak açın. Yuvarlak açtığınız hamurların içine kremayı paylaştırıp poğaça gibi kenarlarını kapatıp düzeltin. Yağlanmış tepsiye dizin. Fırında 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkarınca üzerine pudra şekeri serpin. Afiyet olsun.

AŞÇININ NOTU: Krema fazla geliyor. Kızım kaşık kaşık puding olarak tüketti artan kremayı. Ayrıca artan kremanın içine bisküvi kırıp muz, elma gibi meyveler doğrayarak başka   bir tatlı yapabilirsiniz. Ben kurabiyeleri poğaça gibi kapattım. Sonradan aklıma geldi bohça şeklinde de kapatabilirsiniz. Deneyin, bana mail atın anacım.

Yorumlar

sevim hanım dedi ki…
Dilek hanımcığım ben unutursam siz hatırlatın lütfen, yuvanın şubat ayı yemek listesine koyalım bu kurabiyeleri. Çok neşeli bir tarif. Bayıldım.Eminim çocuklar da severek yer.
Dilek dedi ki…
Daha önce Şimal'in sınıfı için Sürpriz Günü'nde göndermiştim. Bütün okul için de seve seve yaparım.
EDA dedi ki…
Biz bu ay da yapıyoruz. Tarifi almak için uğradık
Sizi de çok özledik.
Sevgiler