ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA

4-5 kişilik

Malzemeler

3 su bardağı barbunya (Ben kış mevsiminde kullanmak
üzere yazın dondurduğum taze barbunyayı kullandım.)
1 adet orta boy kuru soğan
1 adet küçük boy havuç
1 adet küçük boy patates
1 çay bardağı zeytinyağ
2 büyük olgun domates (Ben yine kış mevsiminde kullanmak
 üzere dondurduğum yaz domateslerini kullandım.)
2 çay kaşığı toz şeker
Tuz

YAPILIŞI

Barbunyayı bir tencereye alın. Eğer benim gibi donmuş barbunya kullanıyorsanız barbunyayı çözdürün. Tencereye aldığınız barbunyanın üzerine bütün malzemeleri küçük küpler halinde doğrayarak ekleyin. Yağı, tuzu ve şekeri ekleyin. Üzerini 2-3 parmak geçecek kadar su koyup pişirin. Arada sırada barbunyaların yumuşayıp yumuşamadığını kontrol edin. Daha yumuşamamışsa azar azar sıcak su ekleyip barbunyalar yumuşayana kadar pişirin. Piştikten sonra maydanoz serperek servis yapın. Afiyet olsun.

AŞÇININ NOTU: Biz Rumelililer zeytinyağlıların soğanını kavurmuyoruz çiğden kullanıyoruz. Ayrıca zeytinyağlılarda biraz fazla şeker kullanıyoruz. Ama ben kalori açısından şekeri azalttım. Siz eğer isterseniz şeker miktarını arttırabilir 2-3 çorba kaşığı kadar kullanabilirsiniz. Afiyet olsun, kolay gelsin. Bu tarif taze barbunya için de aynen geçerli.

Yorumlar