NOHUTLU PİLAV




6-8 kişilik

Malzemeler

3 su bardağı pirinç
3 su bardağı haşlanmış nohut
2 çorba kaşığı salça
Yarım su bardağı sıvıyağ
Tuz

YAPILIŞI

Pirinci daha önceki pilav tariflerimizde olduğu gibi 1-2 saat ıslatın. Nohutu önce 5 dakika kaynatıp ilk suyunu dökün. Sonra haşlayın. Ben düdüklü tencerede haşlıyorum. Haşlama suyunu dökmeyin. Bütün vitamini suyunda olduğundan bu suyu pilavı pişirirken kullanacağız. Sonra yağı kızdırın. Salçayı ekleyip 5 dakika kavurun. Nohutu ekleyip salça ile beraber kavurun iyice bütünleşsinler. Sonra nohutu haşladığımız sudan 4 su bardağı suyu salçalı nohutlu karışıma dökün. Haşlama suyu az gelirse normal su ile tamamlayın. Tuzunu ekleyin. Su kaynayınca süzdüğümüz pirinçleri katın. Pirinçler suyunu çekene kadar orta ateşte pişirin. Pilav suyunu çekince pirinçler istediğiniz kıvamda pişmiş mi kontrol edin. Pişmişse pilavınız hazır.Servis sırasında karabiber, pulbiber, nane kullanabilirsiniz. Pişirme sırasında da bu baharatları ekleyebilirsiniz. Fotoğrafta gördüğünüz gbi kızım pilavı afiyetle yemeye başladı bile.

AŞÇININ NOTU: Pilav tariflerinde pirinçleri kontrol ettiriyorum çünkü kullandığımız pirinçler farklı olacak. Benim kullandığım ölçü her pirince uyuyor ama yine de kontrol etmenizi tavsiye ediyorum. Teşekür ederim. Afiyet olsun.

Yorumlar

sevim hanım dedi ki…
Ah Şimalim seni böyle iştahlı yerken görmek de varmış kaderimde.
Anneciğinin ellerine sağlık. Eminim çok lezzetlidir.