NOHUTLU TAVUKLU PIRASA

5-6 kişilik

Malzemeler

1 kg. pırasa
200 gr. haşlanmış didiklenmiş tavuk eti
3 çorba kaşığı salça
2 su bardağı haşlanmış nohut
Yarım su bardağı sıvıyağ
Tuz

YAPILIŞI

Pırasayı ayıklayıp yıkayın. Pırasanın beyaz kısımlarını verevine 2 parmak kalınlığında doğrayın. Sıvıyağı tencerede kızdırıp salçayı ekleyin ve salçayı 5 dakika kavurduktan sonra daha önceden haşlayıp didiklediğiniz tavuk parçalarını ekleyin. Tavukları da 5 dakika kavurduktan sonra pırasa ve nohutu ekleyip hepsini güzelce karıştırıp 5 dakika daha kavurun. Malzemelerin üzerini örtecek kadar su ekleyin. Tuzunu ayarlayın. Malzemeler yumuşayana kadar pişirin. Afiyet olsun.

AŞÇININ NOTU: Tavukları ve nohutu daha önceden haşlamamışsanız yemeği yaparken haşlıyorsanız tavuk ve nohutun haşlama suyunu yemeği yaparken kullanabilirsiniz. Dolayısıyla bütün malzemelerin vitamininden yararlanmış olursunuz. Benim kullandığım tavuk ve nohut daha önceden haşlanmıştı o yüzden normal su kullandım. Ayrıca yemeğinize pişirme sırsaında pul biber ve karabiber ekleyebilirsiniz. Ben eklemedim çünkü benim zilli kızım da  bu yemekten yiyecek. Ayrıca pırasanın kullanmadığınız yeşil kısımlarını ayrı bir yemek olarak değerlendireceğiz onun tarifini de daha sonra vereceğim. Kolay gelsin, afiyet olsun.

Yorumlar