SEVİM ÖĞRETMEN KEKİ

Bu kekin tarifini sevgili dostum kızımı içim rahat bir şekilde bıraktığım Yıldızlar Çocuk Yuvası’nın sahibi ve müdiresi değerli Sevim Öğretmenim’den aldım. Hemen denedim yapımı çok kolay durdukça lezzeti artan nefis bir kek. İşte tarifimiz:

14-16 dilim

Malzemeler

7 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 su bardağı un
1 su bardağı ceviz
(Ceviz yoksa fındık, badem, çikolata parçaları vb. olur.)
Üzerine serpmek için pudra şekeri
Pişirmek için yağlı pişirme kağıdı

YAPILIŞI

Önce yumurta ve şekeri 5 dakika kadar mikserle çırpın. Sonra yağı ekleyip 1-2 dakika daha çırpın. Kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştırın. Ceviz veya istediğiniz diğer malzemeyi de ekleyip karıştırın. En son unu ekleyip karıştırın. Yağlı pişirme kağıdı serilmiş 30-35 cm. çapında tepsiye keki dökün. 180 derece fırında 25-30 dakika pişirin. Bıçak ya da kürdan batırarak pişip pişmediğini kontrol edin. Fırından çıkardığınız kek biraz ılınınca istediğiniz şekilde dilimleyip üzerine pudra şekeri serpin. Afiyet olsun.


Yorumlar

sevim hanım dedi ki…
Dilek hanımcığım tarifi paylaştğınız için sağ olun. Benim dar zamanlarımda en iyi kurtarıcım dır. Blogunuz ve tarifleriniz çok güzel. Başarılarınızın devamını dilerim.
Fatma dedi ki…
Dilekçimmm iyisindir umarım tlf ulaşamıyorum mümkünse beni ara görüşelim
Fatma dedi ki…
Ayrıca diğer arkadaşlarlada görüşmeyi çok isterim ne oldu ayran içip ayrı mı düşüyoruz öptüm seni okul akadaşınnnn