AVCI BÖREĞİ HAKKINDA!

Sevgili arkadaşım Neviney doğum izninde. Yemekteyiz yarışmasındaki AvcıBöreği tartışmasını anlattı. Ben de  fikrimi sizlerle  paylaşmak istiyorum. Yarışmacı Avcı Böreği'ni benim size verdiğim tarifteki gibi krepten yapmış. İç malzeme olarak kıyma kullanmış.Diğer yarışmacılar itiraz etmişler. Avcı Böreği'nin hazır yufkadan yapılarak iç malzeme olarak kıyma, bulgur ve ceviz kullanıldığını söylemişler. Yarışmacı da ben Egeliyim. Ege'de bu şekilde yapılıyor demiş. Doğru demiş. Çünkü ben de bu böreği Ege'den öğrendim. Cunda Adasın'daki lokantalardan birinde yemiştim. Size tarifini verdiğim gibi yapılmış, iç malzeme olarak kıyma kullanılmıştı. Ben bu böreğin iç malzemesini değiştiriyorum hamurunu değiştirmiyorum. Bence her türlü malzeme ile çok güzel sonuç veriyor. Yani diyeceğim odur ki yarışmacı haklı. Avcı Böreği'ni tam olması gerektiği gibi yapmış. Eline sağlık. Diğer yarışmacıların anlattığı börek son günlerde sıkça yapılan başka bir börek çesidi. Bu böreği de sevgili arkadaşım İlknur yapmıştı. Bu börek de çok lezzetli ama kesinlikle Avcı Böreği değil. Lütfen sizler de sevgili takipçilerim taklit Avcı Böreği tariflerinden sakının. Benim sizlere verdiğim tarif Cunda Adasın'dan öğrenilerek yapılmış orjinal Avcı Böreği tarifi. Sadece iç malzemesi farklı o kadar. Hepinize iyi günler, Afiyet olsun.

Yorumlar