AYVALI KEK

6-8 kişilik

Malzemeler

3 adet orta boy ayva
Ayvalar için1,5 tatlı kaşığı tarçın
3 tatlı kaşığı toz şeker

Kek için

3 yumurta
1,5 çay bardağı toz şeker
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağından bir parmak eksik un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

YAPILIŞI

Ayvaların çekirdeğini çıkarıp kabukları ile küçük küpler halinde doğrayın. Benim acelem vardı ayvalar biraz büyük oldu ama yine de çok iyi sonuç vermişti. Sizler denerken ayvaları küçük keserseniz bence çok daha iyi sonuç alırsınız. Tarçın ve toz şekerle ayvaları harmalayın. 30 cm. çapındaki yuvarlak borcam tepsiye ayvaları yayın. Diğer bir kapta yumurta ve şekeri beş dakika çırpın. Yağı ekleyip çırpın. Un ile kabartma tozu ve vanilyayı ayrı bir kapta karıştırın yumurtalı karışıma ekleyin. Hepsini 5 dakika daha çırpıp bütünleştirin. Arada sırada ıslattığınız kaşık yardımıyla hamuru tepsideki ayvaların üzerine yayın. Hamur ayvaların üzerini zar zor kapatacak hatta bazı yerleri hamursuz bile kalacak. Hamursuz yerlerede ıslatılmış kaşığın arka tarafı ile hamuru yayın. Fırınım önceden ısıtılmış değildi. Soğuk fırında 200 derecede 25-30 dakika pişirdim. Servis sırasında kekiniz ılık olsun. Üzerine krema ya da kremşanti koyabilirsiniz. Afiyet olsun.

AŞÇININ NOTU: Bu tarifin orjinali elmalı. Arakdaşım Ecoş'tan. Fakat ben bu keki çok kısıtlı zamanda yaptım ve elimde elma yoktu ayva vardı. Ben de ayva ile denedim. Sonuç gerçekten iyi oldu. İkram ettiğim misafirler de gayet lezzetli buldular. Bu keki istediğiniz her meyve ile yapabilisiniz. Sadece donmuş meyve kullandıysanız hemen tüketin hemen tüketemiyorsanız buzdolabında saklayın çünkü çok çabuk küfleniyor. Sizlere de afiyet olsun.

Yorumlar