KEREVİZ PANE

3-4 kişilik

Malzemeler

2 adet orta boy kereviz
1 yumurta
4 çorba kaşığı un
Kızartmak için ayçiçekyağı

YAPILIŞI

Kerevizleri 4-5 bardak suda derin bir tencerede bıçak batacak kıvama gelene kadar 30-40 dakika haşlayın. Suyun içinden çıkardığınız kerevizleri önce bir parmak kalınlığında dilimler halinde kesin. Dilimleri de kalın çubuklara bölün. Bir kapta çırptığınız yumurtaya  iki çorba kaşığı su ekleyip tekrar çırpın. Kereviz parçalarını önce yumurtaya bulayın. Sonra da tuzla karıştırdığınız una bulayın ve kızgı yağa atın. Kızgın yağda her tarafını altın rengi olana kadar kızartın. Servis sırsında istediğiniz miktarda kekik karıştırılmış, pul biber serpilmiş yoğurt sosu, hardal karıştırılmış yoğurt sosu ya da sadece hardal, aynı şekilde istediğiniz baharatları karıştırdığınız ketçap ya da mayonez sosu kullanabilirsiniz. Ben kekikli biberli yoğurdu tercih ettim Afiyet olsun.

AŞÇININ NOTU: Kerevizin haşlama suyunu atmadım. Aynı anda zeytinyağlısını pişirirken kullandım. Eğer siz zeytinyağlısını o anda pişirmiyorsanız ve kereviz kokusundan da rahatsız olmuyorsanız çorbalarınızda bu suyu kullanabilirsiniz. Daha sonra aklıma geldi ki bu tarifi keşke çiğ kerevizle deneseydim. Çünkü her zaman kerevizin haşlama suyunu hemen kullanamayabiliriz. Çiğden yapılmış pane hakkında da fikrimi sonra ileteceğim. Sizden biri deneyip yorum yazarsa daha çok sevinirim. Afiyet olsun.

Yorumlar