MANTAR SOSU

Malzemeler
400 gr.mantar
2,5 çorba kaşığı un
3,5 su bardağı su
1 çay bardağı süt
125 gr. tereyağ
8-10 adet yeşil soğan sapı
Tuz, karabiber

YAPILIŞI

Mantarları yıkayıp saplarını gövdeden ayırıp hepsini  ince ince dilimleyin. Geniş bir teflon tavada yağı eritin. Mantarların fazla suyunu sıkıp yağa atın. Mantarlar suyunu salınca unu ekleyin hızlı hızlı karıştırıp hepsini bütünleştirin. Tuzunu ve biberini ekleyip karıştırın. Sonra suyu azar azar ekleyerek unlu mantara yedirin. Suyu eklerken bir yandan devamlı karıştırın. Sütü de ekleyip bulamaca iyice yedirin. Ne çok kalın ne çok ince orta akışkanlıkta sosunuz hazır. Ben bu sosu fırında pişirilmiş mezgit filetonun üzerine döktüm soun üzerine deince doğranmış yeşil soğanlardan bir tutam serptim. Kalan soğanları sosakatıp karıştırdım. Fakat iki adet mezgit fileto için bu sos fazla geldi. Kalan sosu haşlanmış bir paket makarnaya karıştırdım. Mantar Soslu Makarna oldu, çok da lezzetli oldu. Makarnanın fotoğrafını yarın ekleyeceğim. Bugün sadece balık fotoğrafımız var. 6-8 adet fileto balığınız, kızarmış biftek ya da tavuk parçalarınız ile birlikte kullanabileceğiniz ev yapımı lezzetli bir sos tarifi paylaştım sizlerle. Umarım siz de dener ve beğenirsiniz. Sosu çorba kıvamına gelinceye kadar sulandırıp bir taşım kaynatırsanız mantar çorbası olur. Afiyet olsun.

Yorumlar