BULGURLU CEVİZLİ BÖREK

İşte size Avcı Böreği tartışmasına konu olan Bulgurlu Cevizli Börek tarifi. Bu böreği sevgili arkadaşım İlknur seneler evvel yapmıştı. Çok da lezzetli olmuştu. Başka yerde yemedim. Ondan öğrendiğim bu tarifi ilk defa denedim ve sizlerle paylaşıyorum.

40-48 adet börek

İki paket üçgen kesilmiş hazır yufka
Ben 250 gr kıyma kullandım az geldi 300-350 gr.
kıymanın daha iyi olacağını düşünüyorum
1 adet orta boy kuru soğan
Yarım su bardağı ince bulgur
1 çay bardağı svıyağ
1su bardağı çok ince olmayan ceviz içi
Tuz, karabiber

Kızartmak için

2-3 çorba kaşığı su ile çırpılmış 2 adet yumurta
Galeta unu
Çiçekyağı

YAPILIŞI

Soğanı yemeklik doğrayıp yağda kavurun kıymayı ekleyip beraber kavurmaya devam edin. Karabiber ve tuzunu isterseniz pulbiberini ekleyin. Bir kasenin içine koyduğunuz bulgurun üzerine 1su bardağı sıcak su dökün. Kasenin üzerine bir kapak örtüp bulgurun suyunu çekip yumuşamasını sağlayın. Yumuşayan bulguru ve cevizi kıymaya ekleyip hepsini güzelce harmanlayın. Üçgen yufkaların içine içi paylaştırın. Ben bütün yufkaları tezgaha açıp içi paylaştırdım. İçi paylaştırdığınız börekleri geniş sigara böreği şeklinde sarıp uçlarını suyla yapıştırın. Önce yumrtaya sonra galeta ununa bulayıp kızgın yağda altın sarısı oluncaya kadar kızartın. Arada sırada yağı değiştirip tavayı temizlemek gerekebilir. Galeta unu yanıyor çünkü. Kızaran börekleri kağıt havlu üzerine çıkartıp fazla yağını alın. Afiyet olsun.

Yorumlar