KAFKAS ÇORBASI

Benimki biraz yalancı oldu ama güzel oldu. Çünkü pancar kullanmadım. Arpa şehriye yerine tel şehriye kullandım ama yakıştı. Bir de et suyu yerine normal su kullandım çünkü bu malzemelerle yeteri kadar besleyici ve kalorili bir çorba. Bir de et suyununki eklenmesin dedim. Tam malzemeyi de yazacağım isterseniz öylesini deneyip bana yorum gönderirisiniz. Kolay gelsin, afiyet olsun.

8-10 kişilik

Malzemeler

1 çorba kaşığı pilavlık bulgur
2 çorba kaşığı arpa şehriye (Tel şehriye kullandım.)
8 su bardağı et suyu (Bence bu su miktarı zaten yeterli gelmezdi çünkü ben 14 su bardağı normal su kullanarak çok ince olmayan meyaneli bir çorba kıvamını yakaladım.)
1 çorba kasesi ince doğranmış beyaz lahana
3 adet kibrit çöpü (jülyen) doğranmış pancar (Bence bu çorba beyaz kalamalıydı. Çünkü terbiyeli bir çorba. Renginin kırmızı olmasını istemedim.)
2 adet jülyen doğranmış havuç
1 adet yemeklik doğranmış kuru soğan
1 yumurta sarısı
Yarım su bardağı ılık süt (Çorbalarda süt terbiyesini pek sevmiyorum. Bu yüzden ben 2 çorba kaşığı tepeleme yoğurt kullandım.)
Yarım çay bardağından biraz fazla ayçiçek yağı

YAPILIŞI

Soğanı yağda pembeleşene kadar kavurun. Doğradığınız bütün sebzeleri ekleyin ve kavurun. 5 dakika kadar kavurduktan sonra suyunu ve tuzunu ekleyin. Eğer normal su kullanacaksanız ilk etapta 14 bardak suyun hepsini kullanmayın. Suyu azar azar istediğiniz çorba kıvamına gelene kadar ekleyin. Sebzeleriniz haşlandıktan sonra şehriye ve bulguru ekleyin. Şehriye ve bulgur da piştikten sonra ayrı bir kapta yumurta ve sütü ya da yumurta ve yoğurdu çırpın. İçine biraz çorba ekleyip tekrar çırpın ve bu terbiye karışımını çorbanın tamamına ekleyip çorbayı iyice karıştırın. 5 dakika kadar daha kanaynadıktan sonra çorbanız hazır. Servis sırasında üzerine ayçiçek yağında kavrulmuş pul biber dökebilirsiniz. Çok yakışıyor. Afiyet olsun.

AŞÇININ NOTU : Böyle bir fotoğraf koymak istemezdim ama boyutlarında bir sorun çıktı ve fotoğraf bu hale geldi. Çorbayı tekrar yaptığımda yeni fotoğraf koyacağım ama uzun sürebilir. Hoşgörünüz için teşekkür ederim. Bereketli günler.


Yorumlar