LİMONATALI PASTA

6-8 kişilik

Malzemeler

4 su bardağı hazır limonata
1 çay bardağı toz şeker
1 su bardağı nişasta
1 adet limon kabuğu rendesi ve suyu
1 paket kakaolu bisküvi ya da herhangi bir bisküvi (Ben bir paket
kremalı bisküvi kullandım.)

YAPILIŞI

Tencereye limonatayı, şekeri, nişastayı koyup eritin ve ateşte koyulaşıncaya kadar pişirin. Limon suyunu ve kabuğunu ekleyin. Islatılmış bir kalıba muhallebinin yarsını dökün. Ben fotoğrafta gördüğünüz borcamın küçük kare tepsisini kullandım. Kraliçe Puding'inde dee aynısını kullanmıştm. Üzerine bisküvileri dizin. Geri kalan muhallebiyi de bisküvilerin üzerine yayın. Pastayı soğumaya bırakın. Soğuyunca üzerini, dövülmüş fındık, ceviz, fıstık, hindistan cevizi gibi malzemelerle süsleyin. Servisten önce buzdolabında iyice soğutun. Afiyet olsun.

AŞÇININ NOTU: Limonata yerine vişne suyu ya da başka bir meyve suyu kullanabilirsiniz. Kusura bakmayın dilimli fotoğraf koyamadım çünkü çaya gittiğim yere götürecektim.

Yorumlar